czwartek, września 13, 2018

KOMPOT Z TRUSKAWEK

kompot z truskawek

Lato i przetwory ! 

Długo czekaliście na wakacyjne przysmaki w słoikach ? 

Na słodko, słono, kwaśno, ostro ? Uwierzcie mi, że ja tak ! Lato ma mnóstwo bogactw, które można smacznie wykorzystać w zimie. Wystarczy mieć trochę czasu i chęci, bo pomysły znajdą się same. 

Dziś postanowiłam napisać Wam o pysznym kompocie truskawkowym. Sprawdza się zarówno w wersji pasteryzowanej, jak i na zimno do letniego obiadu. Tak naprawdę lipiec, sierpień i wrzesień to genialne miesiące, jeśli chodzi o wykorzystanie owoców. Wszystko pachnie i jest bardzo smaczne. W tym roku postanowiłam zrobić więcej letnich przysmaków, ponieważ ostatnio moje zapasy skończyły się już w połowie zimy i bardzo nad tym ubolewałam ! 

Czy wykonanie kompotu jest trudne ? 

Jasne, że nie ! 

Potrzebujemy :

  • 2 litry wody
  • 1,5 szklanki cukru
  • około 1 kg truskawek 

Przygotowanie :

  • Wodę zagotowujemy i dodajemy cukier 
  • Truskawki dokładnie czyścimy i obieramy z szypułek
  • Do wcześniej wygotowanych słoików przekładamy 3/4 truskawek do każdego
  • Zalewamy wcześniej przegotowaną wodą z cukrem
  • Pasteryzujemy około 15 min
I gotowe ! Kompot z truskawek jak malowany gotowy na zimowe wieczory !

A już wkrótce kompot ze śliwek ! Ostatnio mój ulubiony wakacyjny smak ! :)

kompot z truskawek
kompot z truskawek

5 komentarzy:

  1. Truskawki juz po sezonie. U mnie króluje teraz kompot ze śliwek węgierek

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze? Zawsze wyjadam owoce z kompotu ;) a ten z truskawek oraz z czeresni jest najczesciej robiony;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przypomniałaś mi jak dawno nie piłam takiego kompotu! Czas uśmiechnąć się do cioci o słoiczek :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dobrze mieć zdrowe, własny słoiki z jedzonkiem w domu. Super!

    OdpowiedzUsuń
  5. Banalny przepis. Muszę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń

TOP