czwartek, grudnia 01, 2016

Dekoracyjne przetwory

diy, zrób to sam, materiały kolorowe

W dzisiejszym wpisie chciałabym Wam pokazać moje przetwory i ich dekorowanie. Pomysłów na dekorację słoiczków jest mnóstwo, to wszystko zależy od Was, na co się zdecydujecie i jakie kolory wybierzecie. Z pewnością macie w domu materiały, które już dawno się Wam znudziły i nie wiecie, co można z nimi zrobić. Sama osobiście wybrałam się do second handu i znalazłam takie, które najbardziej mi odpowiadały. Można również odwiedzić sklep z tkaninami i oczywiście pasmanterię. Ja postawiłam na sznurki i włóczkę. Najbardziej się kojarzą z zaciszem domowym, a sam sposób wykonania jest banalnie prosty. W wakacje miałam nieodpartą ochotę robienia przetworów ze wszystkiego, co tylko się da :) A później koniecznie chciałam się podzielić moimi smakołykami z bliskimi. I tutaj właśnie zrodził się pomysł dekoracyjny. Każdy prezent musi być odpowiednio zapakowany, a skoro już postanowiłam rozdawać moje specjały to musiałam wykombinować dla nich odpowiedni pakunek :)

DO WYKONANIA POTRZEBUJEMY

materiały kolorowe
nożyczki
włóczka / sznurek
gumka recepturka
ołówek

dekoracja słoiczków
dekoracja słoików

Kiedy już wybierzemy odpowiednie materiały, ostatnim elementem dekoracyjnym jest etykieta. Ważne jest, żeby zawierała informację, co dany słoiczek zawiera oraz datę tworzenia. Dzięki temu będziemy mogli kontrolować przydatność do spożycia. Etykietę można stworzyć własną lub pobrać gotowy wzór. Osobiście preferuję delikatne etykiety, ale w tym wypadku to już kwestia gustu. Dzięki niej nasze słoiczki będą gotowe. Długo szukałam pomysłu jak je później przykleić. Wiadome jest, że etykiety na kleju są trwałe, jednakże już później ciężko będzie nam użyć ponownie słoik. Najprostszym rozwiązaniem, które znalazłam, a jednakowo najbardziej sprawdzonym są etykiety klejone na mleku ! Nie dość, że raz-dwa można je nakleić, doskonale się trzymają, to gdy już opróżnimy nasz słoiczek, zmywając pod wodą, nie zostaje po nich żaden ślad. Dzięki temu ponownie możemy wykorzystać nasz słoik.

etykieta
dekoracja przetworów

9 komentarzy:

  1. Marta z martella.com.pl1 grudnia 2016 18:48

    Śliczne te Twoje słoiczki. Bardzo podoba mi się dbałość o każdy detal i na pewno skorzystam z Twoich rad. Zaskoczył mnie ten klej z mleka - przetestuję na następnych przetworach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja dekoruję bibułą albo ozdobnymi serwetkami papierowymi :) Dzięki temu po miesiącach kurzenia się w piwnicy i po użyciu po prostu je wyrzucam bez żalu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie ozdobione przetwory! A to mleko - rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie to wygląda! Ja również dekoruję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie dekoruję, bo raczej nie przetwarzam, bo nie mam gdzie przechowywać. Ale, przetwarzam zimą pomarańcze tonami i bardzo się tu zainspirowałam, bo zamierzam w tym roku podarować pomarańczowe słoiki bliskim w prezencie i już mam patent jak je ozdobić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy pomysł :) na pewno te ozdoby dodadzą przetworom oryginalnego wyglądu

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie udekorowane przetwory można też sprezentować komuś najbliższemu. Ja zapewne bym się cieszyła, gdybym dostała coś takiego od kogoś, a nie kupione na przykład w Krakowskim Kredensie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super to wygląda, uwielbiam takie sielskie klimaty. :) Najlepsze jest to, że dekoracja o wiele ładniejsza od takich, które dostaniemy w sklepie, a praktycznie nic na nią nie wydamy. :)

    OdpowiedzUsuń

TOP