poniedziałek, sierpnia 14, 2017

OGÓRKI W ZALEWIE

Wakacyjne wpisy często kojarzą się nam z przetworami. Dlatego również i ja postanowiłam wypróbować swoje sprawdzone rodzinne i tradycyjne. Tym razem przedstawiam Wam ogórki w zalewie musztardowo miodowej z czarnuszka i gorczycą. Najlepiej smakują do tradycyjnego śląskiego obiadu.
Składniki: 2kg ogrodów gruntowych, 1 główka czosnku, gorczyca i czarnuszka.
Zalewa: 2 musztardy miodowe, 5 łyżek miodu, 5 szklanek octu, 5 szklanek wody, łyżeczka soli i 3 łyżeczki cukru.
Ogorki myjemy i trzemy na tarce na małe oczka. W między czasie możemy przygotować sobie zalewę. Wszystkie składniki wkładamy do garnka i gotujemy, aż do zagotowania. Do przygotowanych słoików wsypujemy kolejno po łyżeczce gorczycy i czarnuszki oraz wkładamy po ząbku czosnku do każdego.  Kiedy ogórki mamy gotowe i potarte przekładamy je do słoiczków i zalewamy przygotowaną zalewą. Pasteryzujemy przez około 10 min i odstawiamy. Ja zawsze przewracam słoiki na drugą stronę. Wtedy mam pewność że są dobrze zapasteryzowane. Po 2-3 tygodniach można delektować się smakiem pysznych ogórków ! :) Zachęcam do spróbowania!


5 komentarzy:

  1. Mmm... Uwielbiam wszelkie przetwory z ogórków, szczególnie mojej babci <3 Twoja propozycja też wygląda kusząco, może wypróbuję w tym roku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Taaak... całkiem jak u babci! Pysznie:)!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ogorki z czarnuszka? Koniecznie musze sprobowac bo czarnuszke uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Sierpień to dla mnie też czas przetworów :) Ciekawa jestem, czy wyjdzie na domowym occie jabłkowym?

    OdpowiedzUsuń

TOP