piątek, maja 26, 2017

SAŁATKA W SOSIE JOGURTOWYM


Już od dłuższego czasu szukałam ciekawego pomysłu na wykorzystanie awokado w moich kulinarnych poczynaniach. Pobuszowałam trochę po internecie i znalazłam idealną sałatkę w sosie jogurtowym dla mnie. Lekka i pożywna nadaje się zarówno, na wieczorną kolację, jak i sprawdzi się świetnie jako lunch w pracy. Wiosna ostatnimi czasy jest bardzo słoneczna, temperatury już są coraz wyższe, dlatego takie sałatkowe rozwiązanie sprawdzi się doskonale w najbliższych dniach. Czasami warto postawić na zieloną sałatkę. Doskonałym odkryciem sałatki jest sos, w którym skupia się cały smak. Zaskoczona jestem, że z takich składników wychodzi bardzo prosty, ale również smaczny dip. Dużo czasu nie potrzeba, żeby ją wykonać, a gwarantuję, że ten smak Was nie zawiedzie !

POTRZEBUJEMY :

SOS : 

jogurt grecki
mleko pół szklanki 
sól 
pieprz
przyprawa sałatkowa koperkowo-ziołowa

SAŁATKA : 

sałata lodowa
cebula czerwona
pomidorki koktajlowe
awokado
2 jajka
kurczak (przyprawy do smaku)

Wszystkie składniki na sos łączymy ze sobą, dodajemy przyprawę sałatkową koperkowo-ziołową, sól i pieprz. W międzyczasie kroimy kurczaka i wrzucamy na patelnię. Następnie do przygotowanej wcześniej miski wrzucamy pokrojoną sałatę. Na górę układamy jedno koło drugiego: pokrojoną cebulę, pomidorki koktajlowe, wcześniej usmażonego kurczaka, awokado oraz jajka. Całość zalewamy sosem jogurtowym i delektujemy się smakiem gotowej sałatki :) Prawda, że banalnie proste ? Wykonanie szybkie i łatwe, a gwarantuję, że kiedy skosztujecie sałatki w sosie jogurtowym będzie ona jedną z Waszych ulubionych. Smacznego ! 

4 komentarze:

  1. Jejciu, jaka pyszna ta sałatka. Ja codziennie zjadam jedno awokado w smoothie, bo nie mam pomysłu na ten owoc. Na pewno wykorzystam przepis :)
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za inspirację. Chyba skuszę się i zrobię w weekend.

    OdpowiedzUsuń
  3. lubięęęę tego rodzaju sałatki :) też sobie taką zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudownie podajesz tę sałatkę. Nawet nie wiesz, jak mnie zainspirowałaś!
    A co do awokado - to ja zawsze chętnie w każdej postaci!

    OdpowiedzUsuń

TOP