sobota, stycznia 22, 2022

JAK ZROBIĆ MAKARON Z WARZYWAMI ?

JAK ZROBIĆ MAKARON Z WARZYWAMI ?

Witajcie w nowym tygodniu ! 

Dzisiaj przychodzę do Was ze wpisem związanym z gotowaniem. Ostatnio trochę eksperymentuję w kuchni i chętnie podzielę się z Wami moimi przepisami. Makaron z warzywami wyszedł pysznie, dlatego warto mieć ten przepis gdzieś szybko dostępny ! :) 

Po ciąży przerzuciłam się na jedzenie nisko kaloryczne, szukam fajnych przepisów i chętnie je tutaj zamieszczę ! :) 

Jak zrobić makaron z warzywami ? 

Ja podzieliłam sobie moje gotowanie na dwie patelnie i garnek. W garnku zrobiłam klasyczny bulion. 

BULION : 

- obrałam trzy marchewki i potarłam na tarce
- dodałam cebulę też potartą 
- i obrałam cukinię i wydrylowałam środek i również dodałam w formie potartej 
- całość zalałam wodą ok. 1 litra i doprawiłam przyprawami ( tutaj wg uznania - ja stawiam głównie na zioła - sól praktycznie nie istnieje u nas w kuchni). Pół godzinki gotowałam wszystko razem, żeby nabrało aromatu. ( W późniejszym etapie przepisu, będzie nam potrzebny bulion, żeby w nim ugotować makaron. 

1 PATELNIA : 

- 2 cebule pokroiłam w kosteczkę, wrzuciłam na patelnię i podsmażyłam delikatnie w małej ilości oleju, 
- kolejno dorzuciłam 4 ząbki czosnku również potarte, 
- kiedy ładnie się nam przysmażyła cebula i czosnek, do całości dodałam pokrojoną w paski czerwoną paprykę, 
- obrałam pół kg pieczarek, pokroiłam w kostkę i również dodałam na naszą patelnię, doprawiłam do smaku. 
Całość dusiłam około 40 min, jednocześnie mieszając i sprawdzając czy aby nasze składniki się nie przypalają :D. 

2 PATELNIA :  

Przygotowany wcześniej bulion wylałam na patelnię i rozgrzałam do temperatury wrzenia. Przygotowałam sobie ciemny makaron i wrzuciłam do gotującego się bulionu. Tutaj zależy, na ile osób planujecie taki obiad. U nas wrzuciłam całą paczkę makaronu i z podanych składników porcji starczyło dla 4 osób. Gotowałam na wolnym ogniu około 15 min. 

W międzyczasie potarłam mozzarellę i przygotowałam pesto. Na talerz kolejno dawałam makaron, składniki z patelni nr 1 i na górę mozzarellę i pesto. No i mamy obiadek gotowy. 
Nie jestem miłośniczką długich obiadów - dlatego dla mnie posiłki muszą być szybkie w przygotowaniach no i właśnie ten taki jest ! 

Łapcie przepis ! 
jak zrobić makaron z warzywami ?
jak zrobić makaron z warzywami ?
jak zrobić makaron z warzywami ?

3 komentarze:

TOP